נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

מהו פרויקט?

פרויקט הוא פעילות המוגדרת בזמן נתון (התחלה וסיום).
פרוקט מאופיין המערכת של מאמצים ארגוניים של גורמים הפועלים כל אחד בתחומו להבאת הפרויקט לידיו המוגדרים.
פרויקט יכלול בדרך כלל שלושה מרכיבים עיקריים:
תוכן, עלות ולוח זמנים.

ניהול פרויקטאלי 

ניהול פרויקטאלי מבטיח קבלת מידע זמין, נגיש, מלא ואמין אודות התנהלות המשימות והעבודות בציר הזמן על פי אבני הדרך הרלוונטיות לדיווח. 
מהלך התנהלות הפרויקט נשלט ע”י דגימת אבני הדרך בדוחות תפעוליים וניהוליים אשר מופקים ע”י הגורמים המעורבים ומשמשים את מהלך הבקרה הפרויקטלית בישיבות סטאטוס וכדומה.
לכל אבן דרך יקבע “אחראי” אשר באחריותו ו”בבעלותו” ביצוע אבן הדרך, ע”פ עקרון הבעלות המקובל בניהול פרויקטים (Task Ownership) – אשר לפיו לכל גורם מוגדרת “בעלות” אודות משימה לביצוע. במהלך הפרויקט לא מתקיימת משימה כלשהיא ללא בעלים. 
העברת משימה לאחר השלמתה מועברת לבעלות הגורם הבא בשרשרת התהליכית.
 

ניהול פרויקטאלי מחוייב בבניית תכנית עבודה המחולקת לרמות הבאות:

1. תכנית אב (רשימת פעילויות עיקריות) – תרשים גאנט המתאר את תהליך האב של הפרויקט.
1. 1 חבילות עבודה המתרגמות את תכנית האב למקבץ משימות מוגדרות.
1.1.1 משימות המרכיבות את חבילות העבודה וניתן להגדיר עבורן אחראי ולוח זמנים.

 

הרעיון הוא: לפרק את חבילות העבודה למשימות שלא ניתן לפרקן יותר ואשר עומדות כל אחת בפני עצמה (“משימות גרעיניות”).

ניהול פרויקטים במתודולוגיית ה- PMBOK

מתודולוגיה מקובלת בתחום של ניהול פרויקטים היא הPMBOK®

המתודולוגיה נוצרה ומתעדכנת על ידי המכון לניהול פרויקטים (PMI). המכון מסמיך מנהלי פרויקטים במגוון הסמכות כגון PMP ועוד. 

המתודולוגיה מכסה את כלל תחומי הידע הנדרשים לניהול פרויקטאלי:

1. הסביבה בה פועלים פרויקטים

2. תפקידו של מנהל הפרויקט

3. ניהול אינטגרציה בפרויקט

4. ניהול תכולת הפרויקט

5. ניהול לוח זמנים בפרויקט

5. ניהול לוח זמנים בפרויקט

6. ניהול עלויות הפרויקט

7. ניהול איכות בפרויקט

8. ניהול משאבים בפרויקט

9. ניהול תקשורת בפרויקט

 

10. ניהול סיכונים בפרויקט

12. ניהול רכש בפרויקט

13. ניהול בעלי העניין בפרויקט

בקרת איכות בניהול פרויקטים

המטרות: שיפור התקשורת הבינאישית והבינארגונית, הגברת מוטיבציה ומחוייבות להשגת מטרות ויעדי הפרוייקט, פיתרון בעיות בזמן אמת לפני הפיכתן ללא נשלטות, יצירת מעורבות עובדים, שיתוף והפצת תפיסת האיכות ברחבי הארגון.
השיטה:
הגדרת ציוותי עבודה הומוגניים והטרוגניים, הנחלת שיטות ומתכונת לעבודת הצוות, שימוש בכלי הנחיית קבוצות ואימון (Coaching ), הטמעת מנגנוני דיווח, שיפור שיטות ופעילות מתקנת.

אנו עומדים לרשותכם בכל שאלה והבהרה - ללא כל התחייבות!

מאמרים נוספים

נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

גוף ידע

 
התחום של ניהול פרויקטים מורכב וגם מנהיגים מוכשרים ואנשי ביצוע מרשימים, נדרשים לגוף ידע מסודר, על מנת לייצר שיטה יעילה ופשוטה לניהול פרויקטים. את תחום הידע, המיומנויות וכלים מעשיים, ניתן לרכוש גם באמצעות השתתפות פעילה במהלך סדנה פרקטית לניהול פרויקטים. סדנאות אלו מועברות על ידי חברות לייעוץ ארגוני, המתמחות בתחום ניהול הפרויקטים ומנוסות בליווי וביצוע מגוון של פרויקטים מורכבים מכל תחומי התעשייה.
מהו ייעוץ ארגוני? מדוע הוא נדרש? מה תפקידו במגרש המשחקים בארגון?
תכליתו של הייעוץ הארגוני היא לבצע “סקירת מערכות” כללית או מקומית בהתאם לתכולת העבודה הנדרשת.
הסקירה המערכתית משרטטת תמונה אשר מאפשרת למקבלי ההחלטות בארגון לעמוד על הצרכים, ההשלכות והצעדים האופרטיביים הנדרשים לצורך ביצוע פעילויות הכורכות בתוכן:

מה בין ניהול לניהול פרויקטים

 
ההבדל בין ניהול חברה ופעילות ניהולית שוטפת לבין ניהול פרויקט הוא, שפרויקט הוא מאמץ ממוקד באופן זמני, שנועד ליצור שירות או מוצר ייחודיים בתקופה מוגדרת. ישנם חברות ניהול ופיקוח פרויקטים, שמתמחות בביצוע או ליווי של חברות וארגונים, במהלך פרויקטים בסדרי גודל שונים. חברות ניהול ופיקוח פרויקטים מיישמות, מיומנויות, טכניקות וכלים, שנצברו בעבר לשם תכנון וביצוע פרויקטים עתידיים. במהלך ניהול פרויקטים PMBOK עובדים בהתאם לקריטריונים ברורים, על מנת לעמוד בדרישות הספציפיות של כל פרויקט. שלבי התהליך מוגדרים בהתאם לסדר הפרויקט וכוללים את שלבי, היוזמה, התכנון, הביצוע בפועל, בקרה ותיקון ושלב הסיום. 
 

חברה חיצונית להטמעת השינוי

ארגונים ומנהלים העומדים בפני הטמעת מערכת מידע חדשנית, יכולים להיעזר בחברה חיצונית לשם שירותי הטמעת מערכות מידע לארגונים, על מנת למזער את הפגיעה בפעילות הארגון ושגרת העבודה של העובדים בתקופת ההטמעה.

ניהול פרויקטים PMBOK עם המומחים של התחום

אם אתם זקוקים לשירותי ניהול פרויקטים PMBOK או זקוקים למידע נוסף לגבי סדנה פרקטית לניהול פרויקטים, כדאי לכם להתייעץ עם הצוות המקצועי של אבי מזרחי יועצים לארגון וניהול. החברה מתמחה בסיוע ללקוחות במערך הארגוני מבחינת מבנה החברה, מערכות מידע ממוחשבות, רכש ומכרזים. אבי מזרחי יועצים לארגון וניהול, מעורבים בכל שלבי הפעילות עד לסיומו המוצלח של הפרויקט. תחומי המומחיות של החברה כוללים, שירותי מחשוב כוללים במיקור חוץ, ניהול וכתיבת מכרזים, סיוע בהגשת הצעות למכרזים, ייעוץ ארגוני וליווי מנהלים, הנחיית קבוצות עבודה, סיוע בבחירת מערכת מידע, ניהול שירותי מערכות מידע ועוד.

אנו מזמינים אתכם לבקר באתרנו Avi-Mizrachi.co.il לקביעת פגישת היכרות ולהרים את האירגון שלכם לגבהים חדשים.

מאמרים נוספים