נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

יעוץ ארגוני בתאגידים ובחברות כלכליות

מי צריך יעוץ ארגוני? מה תפקידו במגרש המשחקים של הארגון?
מה החשיבות של השילוב בין יעוץ ארגוני, תהליכי עבודה והתאמת מערכות מידע? כיצד בוחרים את היועץ המתאים?

תשובות לשאלות ומידע נוסף קיבלנו מאבי מזרחי, מבכירי היועצים לתאגידים עירוניים ומנכ"ל חברת יעדים.

מהו ייעוץ ארגוני ומה נדרש כדי להבטיח את הצלחתו?

אבי מזרחי: “מטרתו של הייעוץ הארגוני היא לבצע “סקירת מערכות” כללית או מקומית בהתאם לתכולת העבודה הנדרשת.
הסקירה מאפשרת למקבלי ההחלטות בארגון לעמוד על הצרכים, ההשלכות והצעדים האופרטיביים הנדרשים לביצוע פעילויות שונות.”

הייעוץ הארגוני בוחן את תפקוד הארגון בשלושה מימדי פעילות המשולבים זה בזה:

המימד הארגוני

המימד התהליכי

המימד הטכנולוגי

היועץ הארגוני חייב להבין את סביבת העבודה של התאגיד, את האילוצים והסיכונים.
היועץ  צריך להביא לארגון את החדשנות הטכנולוגית, הסינרגיה בין הפתרונות והאמצעים, השיתוף בין הגורמים השונים
ואת הבטחת ניתוח המידע הניהולי – שיאפשרו לארגון לעמוד ביעדיו הארגוניים, התפעוליים והעסקיים” .

מה הייחודיות של חברת יעדים בתחום הזה ומה תרומתה לחברות הכלכליות ולתאגידים?

 אבי מזרחי :”ראשית, יש לנו הכרות עמוקה עם חברות הכלכליות ותאגידים עירוניים ברחבי הארץ. ביצענו עבור לקוחות אלה מספר רב של עבודות בתחום של אפיון, יישום והטמעת פתרונות מחשוב בצד הסדרת תהליכים, שיטות עבודה, ניתוח עיסוקים וחניכה אישית להבניית היכולת לניהול הפרויקטאלי של כל ממלא תפקיד: מטה התאגיד, מנהלי הפרויקטים, מתכננים, יועצים, קבלנים ועוד.

החברות הכלכליות והתאגידים העירוניים מאופיינים בניהול רב פרויקטאלי המחייב שליטה ובקרה בכל זמן נתון תוך יכולת קבלת החלטות מושכלת.

מתוך היכרותנו את סביבת העבודה והצרכים של החברות הכלכליות והתאגידים, אנו מסוגלים לספק פתרונות וכלים המותאמים למאפייני העבודה בראייה מערכתית הלוקחת בחשבון את מכלול האילוצים הארגוניים והתקציביים.

השירות שלנו, מאופיין במעורבות אישית ובמחוייבות ללקוח תוך טיפול ממוקד באילוצים ותחומי פעילות המשפיעים משמעותית על השגת היעדים שהוגדרו לנו בתחילת העבודה. אנחנו משתמשים בטכניקות וכלים מתחומי הייעוץ הארגוני, תעשייה וניהול, מערכות מידע.
יש לנו מחויבות מלאה להצלחה של כל עבודה אותה אנו מבצעים עבור לקוחותינו.

אנחנו מגדירים לעצמנו יעדים כמותיים הניתנים למדידה במונחי: תוצרים, לוחות זמנים, איכות, תקציב. כל זאת תוך הבנת  צרכי הלקוח, יעדיו ואילוציו.

המדד העיקרי לבחינת ההצלחה שלנו היא עמידה בכל היעדים והמטרות של הפרויקט שקיבלנו,  בצד השגת רמת שביעות גבוהה אצל הלקוח”.

מהן תוצאות הפעילות שלכם בתוך הארגון?

אבי מזרחי:” החברות הכלכליות והתאגידים בישראל עוברים בשנים האחרונות שינוי משמעותי בתפיסה הניהולית. קיים אצלם צורך עמוק בניהול פרויקטים יעיל, איכותי, ממוקד מטרות ויעדים והכל בסביבת עבודה משתנה בכל זמן נתון.

תנאי קריטי להצלחת הארגון לעמוד ביעדיו הוא יכולת תגובה לשינויים תוך שמירה על מסגרות תקציב, לוחות זמנים ואיכות הפרויקט הנמסר.

השירותים שאנחנו מעניקים לחברות הכלכליות ולתאגידים מאפשרים להן:

  • לבצע “מהפך”  בחשיבה ובביצוע.
  • קבלת החלטות ניהוליות בזמן אמת תוך שיתוף פעולה מלא ומוצלח של כלל הגורמים ובעלי עניין בארגון.
  • גמישות תפעולית תוך מדידת ביצועים שוטפת וניהול שינוי ארגוני מוצלח.
  • הכנסת חדשנות טכנולוגית, סינרגיה בין אמצעים, שיתוף וניתוח מידע ושימוש בכלי ניתוח ממוחשבים בכל זמן נתון.

כל אלה ועוד מבטיחים יצירת פלטפורמה ותשתית איתנה לכל מהלך עכשווי ועתידי בתוך הארגון.

כחלק מפעילותנו מול החברות הכלכליות והתאגידים אנו מבצעים מפגש אבחון ראשוני ללא עלות וללא כל התחייבות.
האבחון יספק למקבלי ההחלטות בארגון הבנה אודות תפיסת הפתרון האפשרית כולל התייחסות לתחומי הטיפול הרלוונטיים.

אבי מזרחי

אבי מזרחי, בעל ניסיון של מעל ל-20 שנים בייעוץ ארגוני, אפיון יישום והטמעת מערכות מידע, תעשייה וניהול, רכש ארגוני, שיטות ותהליכי עבודה, ניהול וכתיבת מכרזים – למגוון לקוחות בסקטור הציבורי והעסקי.
בוגר מינהל הרכש הממשלתי, יועץ ומרצה ב”מעוף” -הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה.

בין לקוחותיו:
משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות כלכליות כגון: אילת, ראשון לציון, חולון, נתניה ועוד.

מאמרים נוספים